2009. május 15., péntek

Utolsó látogatás - Brideshead revisited

A kosztümös filmek kicsit olyanok, mint a spenót. Fel kell nőnie az embernek ahhoz, hogy élvezni tudja. Emlékszem, gyerekkoromban irtóra untam a legtöbbet, mert mindegyikre azt hittem, hogy nagyon régi, legalább olyan régi, mint a nagyapám, akinek az ízlése bizony meglehetősen különbözött az enyémtől. Például szerette a spenótot.
Örömmel vettem hát tudomásul most, mikor az Utolsó látogatást megleltem a moziműsorban, hogy valami megmagyarázhatatlan vonzalom támadt fel bennem a szép ruhák, a 20-as évek divatja, a kosztümös környezet iránt. Örömmel vettem azt is tudomásul, hogy egy spenót vár a hűtőben. Felnőttem.
Julian Jarrold moziban eddig nem alakított maradandót, de valahol el kell kezdeni. Nos, az ő beugrója egy kíméletlenül angol, kosztümös dráma a századelő visszás erkölcseiről, az útkeresésről, szeremről, miegymás. A port.hu szerint homofóboknak nem ajánlott. De nekik a Művész sem...